İnstagram, Facebook, Whatsapp gibi sosyal medyalarda kullanabileceğiniz güzel sçzler

27 Eylül 2016 Salı

İlköğretim Haftası İle İlgili Şiir




İlköğretim Haftası İle İlgili Şiir 2010, İlköğretim Haftası, İlköğretim Haftası İle İlgili Şiirler sizler için sitemize eklenmiştir arkadaşlar. Umarım eklediğimiz şiirler sizlerinde hoşuna gider. Ülkemizde ilköğretim temel eğitimdir ve 8 yıldır. Yasalarımıza göre bu süreç zorunludur ve ücretsidir. Okulların açıldığı ilk hafta (Eylül ayının 3. haftası) ilköğretim okullarımızda İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Genel olarak bu hafta, Milli Eğitim Bakanlığı’nın radyo, televizyon konuşması ile açılır. Okullarımızda törenler düzenlenir. Okuma – yazma bilmenin önemi üzerinde durulur. Öğrencilerden okula yeni başlayanlar, düşüncelerini anlatırlar. Toplumda birey olarak söz sahibi ve bilgili olabilmek için okuma yazma bilmenin ve okumanın önemi vurgulanır. Atatürk’ün özlediği çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkabilmek, ancak bilgi ile olur. Eğitim öğretimin temeli ilköğretimde atılır. Bu kapsamda hafta boyunca ilköğretimin, okuma- yazma bilmenin ve bilginin topluma, bireye ve insanlığa kazandıracakları hakkında bilgiler verilir.
  • Kendimize, ailemize, çevremize, ulusumuza, insanlığa yararlı olmak okuma – yazma öğrenmekle başlar. İlköğretimin önemine inanan Atatürk, Cumhuriyet’in ilanından sonra harf devrimini gerçekleştirdi. Harf devrimi sonucu, yurdumuzda okuma – yazma bilenlerin sayısı giderek çoğaldı.
  • İlköğretim okulunun ilk beş yılı 1. kademe bölümüdür. Altıncı yıldan itibaren ortaokul 2. kademe bölümüne devam edilir. Öğrenimlerini başarıyla tamamlayanlara sekizinci yılın sonunda diplomaları verilir. İlköğretimi tamamlayan öğrenciler, OKS (Orta Öğretim Kurumları Sınavı) sınavına girerek lise ve dengi okullara yerleştirilirler. Orta öğrenimini tamamlayanlar sınavlara girerek yüksek okul veya üniversitelerde öğrenimlerine devam ederler.
İşte o muhteşem şiirler,
YAŞASIN OKULUMUZ
Daha dün annemizin
Kollarında yaşarken,
Çiçekli bahçemizin
Yollarında koşarken.
Şimdi okullu olduk,
Sınıfları doldurduk.
Sevinçliyiz hepimiz,
Yaşasın okulumuz !
Okul yurt güneşidir.
Bize bilgiler saçar.
Annemizin eşidir,
Severek kucak açar.
Okul insanlık yolu,
Her yanı şeref dolu.
Sevinçliyiz hepimiz,
Yaşasın okulumuz !
İLKÖĞRETİM HAFTASI
İlköğretim haftasını
Kutlayalım hep birlikte.
Çalışmanın arkasını
Bırakmayalım derslikte.
Çalışırsak kazanırız,
Bilgilerle bezeniriz.
Kenetlenmiş bir toplumsak
Sağlam olur düzenimiz.
Bakın açıldı okullar
Cıvıl cıvıl bütün yollar.
Yarınını düşünenler
Çocuğunu okuturlar.
İbrahim ŞİMŞEK
İLKÖĞRETİM HAFTASI
Okulları açıyor,
Bize neşe saçıyor,
Hafta sonu kaçıyor,
İlköğretim Haftası.
Yaşın yediyse tamam,
Okul çağın gelmiş tam,
Bize en büyük bayram,
İlköğretim Haftası.
Çocuklar seni ister,
Bilgi yolunu göster,
Bütün yurda ışık ver,
İlköğretim Haftası.
Fahrünissa ELMALI
AÇILDI OKULUMUZ
Hazırlandı çantamız,
Kalemle defterimiz,
Artık öğrenci olduk,
Açıldı okulumuz.
Neşe dolu içimiz,
Sevinçliyiz hepimiz,
Çıktık aydınlık yola,
Açıldı okulumuz.
Göklerde bayrağımız,
Dudaklarda marşımız,
Andımız söyleniyor,
Açıldı okulumuz.

0 yorum:

Yorum Gönder